Skip to content Skip to footer
10:15-10:45 – Zbuduj dom, zostań Chrystusem, kop jak Lewandowski

W Polsce powstały lub powstają Symulator Bezdomnego, Symulator Jezusa, dwa Symulatory Papieży, Symulator Dyrektora Szkoły, Mechanika Samochodowego, Budowniczego, Rentiera, Flippera, Menadżera, Dealera i Preppera…

…skąd się ich tyle wzięło i dlaczego sprzedają się w milionach egzemplarzy – zapytamy twórców Gas Station Simulatora, Hotel Renovatora i House Flippera.

Michał Lewandowski: Gra, odkąd pamięta. W dodatku we wszystko, w co się da. Kiedyś pracował w mediach, ale przeszedł na drugą stronę mostu, do studia Frozen District, w którym odpowiada za public relations. Po godzinach czyta i pisze o eksploracji kosmosu.

Jakub Sołtysik: Dyrektor marketingu w grupie The Dust. Od piętnastu lat zajmuje się marketingiem online, głównie dla europejskich firm gamingowych. Zdobywając doświadczenie w branży, miał przyjemność prowadzić społeczność największej szkoły pokera na świecie. Ma również na koncie promocję najgorszej pecetowej gry wszechczasów.

Kamil Paulukiewicz: Creative director i game designer w Drago Entertainment. W swoim portfolio ma m. in. Gas Station Simulatora, jeden z największych polskich sukcesów na scenie symulatorów. Od dziecka pasjonuje się designem, a w swojej działalności idzie szeroko: poza grami wideo współtworzył również planszówki. Uwielbia budować nowe mechaniki i eksperymentować z istniejącymi. Gracz z powołania. Nie dyskryminuje – sam chwyta i za pada, i za klawiaturę.


11:00-12:15 – Gramy Szybko, Pomagamy Skutecznie: speedrun Grand Theft Auto III
12:15-12:45 – Gramy Szybko, Pomagamy Skutecznie: speedrun Ultimate Dooma

GSPS (Gramy Szybko, Pomagamy Skutecznie): to seria maratonów speedrunningowych. Główne edycje wydarzenia odbywają się dwa razy w roku na żywo i są streamowane w serwisie Twitch. Podczas głównych maratonów zbieramy donacje, które w całości trafiają bezpośrednio do odpowiednich fundacji.

Nasze wydarzenia organizujemy od 2017 roku, zaś od lipca 2021 działamy oficjalnie jako Fundacja GSPS.


13:45-14:15 – Czy AI zabierze pracę twórcom gier? O przyszłości branży gier

Marek Czerniak z Fundacji Indie Games Polska wie, w jakim miejscu jest polska branża, w jaki sposób AI może pomóc (lub zaszkodzić) producentom gier, dlaczego krajowe studia gorzej radzą sobie na konsolach (a już w ogóle nie radzą sobie w mobile’u), i dlaczego krajowe gry powinny być filarem naszej dyplomacji. Co więcej: chętnie się tą wiedzą podzieli.


Marek Czerniak
: Twórca gier, współzałożyciel i przewodniczący Rady Fundacji Indie Games Polska. Z gamedevem związany ponad 10 lat. Dyrektor kreatywny w studiu Atomic Wolf.


14:15-14:45 – Wszystkie brudy House Flippera

Czas wreszcie wyciągnąć na wierzch to, co od dawna było ukryte. Poznaj wszystkie brudy House Flippera i dowiedz się więcej o historii jego powstania. Przedstawimy mniej znane fakty, anegdoty i wydarzenia, które doprowadziły do powstania Frozen District i symulatora, który wyruszył na podbój świata. Najwyższy czas wyprać te brudy!

Frozen District to niezależne studio deweloperskie pełne entuzjastów gier, którzy kierują się potrzebą tworzenia tytułów z pasją i szacunkiem dla graczy.

Dzięki wyjątkowej atmosferze panującej w firmie i niekonwencjonalnemu sposobowi pracy jesteśmy w stanie zachować świeże spojrzenie na branżę gier.

Tworzymy gry, w które sami chcielibyśmy zagrać.


14:45-15:15 – Gry na giełdzie

Aleksy Uchański kierował „Gamblerem” i „Playem”, a potem skierował się w stronę GPW. Michał Mielcarek spędził niemal dekadę u steru „NEO Plusa”, by następnie wpłynąć ze swoim studiem Draw Distance na giełdę. Piotr Gamracy kiedyś kręcił sesje motion capture, a dziś stara się nie kręcić w raportach giełdowych Vivid Games. Wspólnie podyskutujemy o tym, jak gracze komputerowi stają się graczami giełdowymi.

Aleksy Uchański: Debiutował w „Top Secrecie”, w którym współprowadził słynną rubrykę Alex & Gawron. Były redaktor naczelny „Gamblera”, „Komputer Świata Gier” i „Playa”. Przesiadłszy się na drugą stronę barykady, sprawował kluczowe stanowiska m.in. w Movie Games i PlayWayu; dziś jest członkiem zarządu Rejected Games. Miłośnik porcelany ze Stanowic, Orwella, whisky oraz kotów.

Michał Mielcarek Szef krakowskiego studia Draw Distance, wcześniej związany z Bloober Team. Były naczelny serwisów Gram.pl i Gamezilla.pl. Prawie dekadę spędził w czasopiśmie konsolowym „NEO Plus”, a teraz gościnnie pisze dla „PSX Extreme”. Splatynował wszystkie gry From ery Miyazakiego (choć jest słaby w PvP).

Piotr Gamracy: Prezes zarządu Vivid Games, wcześniej związany z SoDigital, SoInteractive, grupą Alvernia i Netent. Jako wicedyrektor Krakowskiego Parku Technologicznego współtworzył Digital Dragons Hub. Absolwent finansów i zarządzania na Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie.


15:15-15:45 – Jak zostałem Geraltem

Perdjon i Kwiatkowski to w polskim motion capture szeroko znane nazwiska. Pierwszy z nich wcielal się w Geralta w cutscenach, drugi: wymyślił wiedźmiński styl walki. Wspólnie opowiedzą nam, w jakich sytuacjach w Yennefer wcielał się baniak z wodą, i kiedy jednorożca trzeba było zastąpić belą styropianu.

Adrian Perdjon: Szef istniejącego od 2013 r. Bones Studio (pierwotnie: mocap.pl), jednego z największych studiów motion capture w Europie Środkowo-Wschodniej. Po wcieleniu się w wirtualnego alter wego Wiedźmina CD Projektu porzucił teatralną i telewizyjną karierę aktorską, by całkowicie poświęcić się mocapowi. Absolwent PWST w Krakowie.

Maciej Kwiatkowski: Kaskader filmowy, performer motion capture, choreograf. W branży filmowej i gamedevie obecnie od 20 lat. Doświadczenie zdobywał na planach filmowych i studiach mocapowych na całym świecie. Ma na koncie dziesiątki tytułów, w tym serię Wiedźmin, Cyberpunka 2077, Horizona 2 oraz film „Król Artur: Legenda Miecza”.


16:00-16:45 – Debata naczelnych CD-Action


Jerzy „Mac Abra” Poprawa, Maciej „MQc” Kuc, Dawid „spikain” Bojarski i Witold Tłuchowski
kierowali „CDA” w zupełnie różnych czasach. Ze sceny głównej wspomną oni największe sukcesy medium, opowiedzą o wyciągniętych z porażek lekcjach i zastanowią się, w którą stronę powinno iść dzisiejsze „CD-Action”.

Jerzy Poprawa: Rocznik 1963. Wedle opinii nauczycieli począwszy od pierwszych klas podstawówki: „zdolny, ale leniwy” (co, jak sam podkreśla, jest tylko połowiczną prawdą). Od zawsze ciągnęło go pióra, począwszy od redagowania gazetki szkolnej i pisania do „Świata Młodych”, w którym oficjalnie zadebiutował (mając lat 13), poprzez wydawanie amigowskiego zina „Fat Agnus” (16 numerów) i tak dalej… Pierwszy komputer kupił sobie w 1986 r. W branży od 1991, gdy zaczął pisywać do  „Commodore & Amiga”. W „CD-Action” pracuje od czerwca 1996, czyli od drugiego numeru pisma.

Maciej Kuc: Popularny MQc (zwany także Qn’ikiem). Zaczynał od kierowania „Action Magiem”, później przesiadł się do „CD-Action”, a następnie obsadził fotel zastępcy naczelnego „Clicka!”. Po wyprowadzce z Wrocławia do Rzeszowa związał się z G2A, a po powrocie do macierzy: z Gamefoundem.

Dawid Bojarski: Redaktor naczelny „CD-Action”, z magazynem i portalem związany od przeszło dekady, obecnie skupiony przede wszystkim na rozwoju kanału YouTube. Lat 33, żonaty, z nałogami. W grach ceni swobodę, angażujące historie oraz przesadnie rozbudowane wędkarskie minigry. Znany z tak głośnych i kontrowersyjnych opinii jak: „Chinatown Wars to najlepsze GTA”. Kiedy ma napisać swój biogram, a zostaje mu jeszcze trochę miejsca, poleca każdemu zagrać w serię Blackwell

Witold Tłuchowski: Czytelnik „CD-Action” od dwudziestu sześciu lat, w redakcji obecny od lat pięciu. W tym czasie zdążył piastować stanowiska szefa newsroomu, działów zapowiedzi, recenzji i publicystyki. Obecnie jest redaktorem naczelnym czasopism, odpowiada więc za magazyn i wszystkie drukowane (choć nie tylko) inicjatywy z nim związane.


16:45-17:15 Wręczenie nagród dla zwycięzców turnieju Puchar Polski w Heroes III by CD-Action

To podsumowań zmagań wyjątkowego turnieju, który zaczął się jeszcze jesienią 2022 roku, a kończy się pionierskim na skalę światową finałem rozgrywanym nie w zaciszu studiu, a na żywo przed publicznością. Na scenę zaprosimy osoby, które zajęły I, II i III miejsca w Wielkim Finale Pucharu Polskie w Heroes III. Nagrody wręczą organizatorzy i pomysłodawcy turnieju, czyli Barnaba Siegel z CD-Action oraz Michał Baranik z H3.GG.

Barnaba Siegel: Szef segmentu cyfrowego w CD-Action i wydawnictwie GTEM. O grach piszę od 20 lat: od gazetki szkolnej i fansite’ów, przez „Playa”, „Komputer Świat Gry”, Gamezillę, Gamikaze, Rzeczpospolitą, Gazeta.pl, „Pixela”, gry.wp.pl, po bycie redaktorem naczelnym Polygamii i zarządzanie stroną www.cdaction.pl. Pomysłodawca serwisu CD-Action Family. Poza grami pielęgnuje kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, pisze recenzje do magazynu Jazz Forum, prowadzi muzycznego peja The Seventies oraz wyszukuje warte wznowienia archiwalia i pisze eseje dla GAD Records.

Michał „KesZu” Baranik: Pełnoetatowy streamer, komentator oraz organizator wydarzeń e-sportowych w Heroes of Might and Magic III. Regularnie prowadzi transmisje na kanale https://www.twitch.tv/keszu_h3.


17:15-17:45 – Far From Home: Tak blisko, a tak daleko

Dlaczego wrocławska branża rozwija się przez pączkowanie, jak przetrwać survival i nie wydać przedwcześnie early accessu, opowie nam Far From Home, którego Forever Skies niby toczy się wysoko w chmurach, acz nie pozwala odbiorcy bujać w obłokach.

Andrzej Blumenfeld: Założyciel i szef studia Far From Home. W branży gier od 2011, doświadczenie programistyczne i liderskie zdobywał w takich firmach jak Techland, Artifex Mundi, Vivid Games, Nitreal Games oraz Frontline Studios. Prywatnie wielki fan gier z dojrzałą fabułą i miłośnik górskich wędrówek.

Jacek Małyszek: Pracę w gamedevie rozpoczął w 2007 roku. Specjalizuje się w marketingu. Pracował m.in. w Techlandzie, Larian Studios oraz CD Projekt. Jeden z założycieli studia FarFrom Home. Zafascynowany procesem budowania światów w grach wideo. Uwielbia serię Dishonored, dobre książki i długie spacery z psem.

Paweł Jawor: Od 2011 roku pracuje w różnych obszarach programowania gier, co daje mu przekrojową wiedzę potrzebną do realizacji każdego zadania, z którym przyjdzie mu się zmierzyć. W Far From Home dba o techniczny aspekt gry, budując systemy rozgrywki tak, aby ze sobą współpracowały. Prywatnie fan gier wszelakich, również tych bez prądu..

Gdzie?Scena głównaProwadzenieMateusz Witczak i Kacper SasinShare