Cofnij się czasie
Gra szyfrów
Wciel się w autentyczne postaci żołnierzy wojny polsko-bolszewickiej z 1920 r. Uruchom urządzenia komunikacyjne sprzed 100 lat. Zobacz, jak wyglądały z bliska bolszewickie pociągi pancerne.
„Gra szyfrów” to crossplatformowy edukacyjny projekt przygotowany jako krótka gra point and click, składająca się z czterech misji. Opisuje on przebieg wojny polsko-bolszewickiej oraz wpływ polskiej kryptologii na jej zwycięski finał. Gra jest debiutem wydawniczym niedawno powstałego Biura Nowych Technologii należącego do Instytutu Pamięci Narodowej.





Szybowcowa ’87 (gra VR)
Cofnij się w czasie do lat 80. XX wieku i odwiedź mieszkanie w peerelowskim bloku na wrocławskim Gądowie, w którym ulokowana została tajna drukarnia „Solidarności Walczącej”. Zapoznaj się z autentycznymi materiałami poligraficznymi, wytworzonymi przez „SW”, przeniesionymi do świata cyfrowego na podstawie oryginałów dokumentów, znajdujących się w zbiorach Instytutu Pamięci Narodowej.
Tytuł aplikacji „Szybowcowa ‘87” nawiązuje do adresu, przy którym znajdował się przekazany na rzecz „Solidarności Walczącej” lokal należący do Marka Petrusewicza – pierwszego polskiego rekordzisty świata w pływaniu na 100 m, olimpijczyka i srebrnego medalisty Mistrzostw Europy. Numer ‘87 odwołuje się do krytycznego roku 1987 r., kiedy został aresztowany Kornel Morawiecki, przewodniczący „Solidarności Walczącej”.




