Skip to content Skip to footer

Oto kilka z moich tytułów.

Deep Sleep: Labyrinth of the Forsaken

Deep Sleep był jedną z moich pierwszych Flashowych gier, która odniosła sukces. Prosta przygodówka w klimatach grozy, trzymająca w napięciu bardziej atmosferą niepokoju niż nagłymi straszakami. Po niej powstały jeszcze dwie kolejne, tworzące wspólnie trylogię.

Teraz nadszedł czas powrócić w mroczne krainy sennych koszmarów. W Deep Sleep: Labyrinth of the Forsaken wcielimy się w Amy, która niedawno w tajemniczych okolicznościach straciła brata. Badając przyczyny jego nagłej śmierci, podążamy w dziwny świat snów, odkrywając bardzo szybko, że techniki, których używał nasz brat, by osiągnąć świadomy sen, były niebezpieczne. Co gorsza, to co wcześniej zwabił swoim zachowaniem on sam, teraz zdaje się czaić również na nas…

Deep Sleep: Labyrinth of the Forsaken to klasyczna przygodówka point-and-click z kilkoma niestandardowymi mechanikami. Po pierwsze, świat gry (poza etapami wprowadzającymi) jest generowany częściowo z użyciem elementów losowych, co sprawia, że żadne dwie rozgrywki nie będą takie same. Po drugie, elementy horroru nie tylko straszą, ale też zagrażają: możemy zostać zaatakowani przez koszmarne potwory i musimy się bronić, w walce turowej, używając zebranych wcześniej przedmiotów jako broni, a także przywołując nowe – jak to we śnie, możemy czasem tworzyć rzeczy z niczego.

Pomiędzy kolejnymi snami możemy rozwijać naszą postać, odblokowując nowe umiejętności i sprawiając, że Amy będzie silniejsza.

Gra jest obecnie w produkcji, a na CD-Action Expo 2024 będzie można zagrać w wersję demo!

Strona: deepsleepgame.com
Steam: https://store.steampowered.com/app/1868360/

Waterworks!

Waterworks! to stworzona przy współpracy z dr Wacławem Kulczykowskim z Uniwersytetu Gdańskiego gra o wodociągach w średniowiecznym Grudziądzu. Brzmi nudno? Patrząc na wyniki tej darmowej gry przeglądarkowej, wydaje się, że jednak nudno nie jest; Waterworks! to strategia turowo-karciana z elementami zarządzania talią oraz planszą miasta. Zaczynając od drewnianych chat, rozwijamy technologie, dobierając karty i kompletując konstrukcje, a następnie rozmieszczając pracowników i zasoby w mieście tak, żeby nikomu nie brakowało wody, – a przy okazji uczymy się, jak działały średniowieczne wodociągi, albo jakie są różnice między poszczególnymi kołami wodnymi.

Gra dostępna jest za darmo w przeglądarce, po polsku i po angielsku, działa na komputerach, tabletach i telefonach.

Zagraj tu: scriptwelder.itch.io/waterworks

Don’t Escape: 4 Days to Survive

Don’t Escape powstało w erze gier Flash jako odpowiedź na pytanie – co jeśli odwrócić założenia gry „escape the room”, aby zrobić wszystko, żeby z tego pomieszczenia się nie wydostać – albo żeby coś nie mogło dostać się do środka, jak to miało miejsce w kontynuacji. Kolejna gra Flash, która przerodziła się w trylogię i doczekała szerokiego grona fanów. Nic więc dziwnego, że był to temat, do którego chciałem wrócić, gdy zacząłem tworzyć większe tytuły. Don’t Escape: 4 Days to Survive jest niezależną produkcją, fabularnie niezwiązaną z poprzednimi tytułami, i rozwija koncept gry anty-escape the room.

Jesteśmy jednym z ostatnich ludzi na Ziemi, po tym jak tajemnicza eksplozja na Księżycu zaburzyła delikatny ekosystem naszej planety, przemieniając większą jej część w jałowe pustkowia. To nie wszystko; to, co pozostało z Księżyca, spada prosto na nas. Katastrofa wydaje się nieunikniona, ale najpierw musimy do niej dożyć – a nie będzie to łatwe, bo każdego dnia stawiamy czoła nowemu zagrożeniu. Chmara szarańczy, fala gorąca, burza z kwaśnym deszczem – to tylko niektóre z nich. Na szczęście nasz protagonista z jakiegoś tajemniczego powodu jest nawiedzany przez prorocze sny, które zapowiadają charakter nadchodzącego zagrożenia. Skąd biorą się te sny? Czy uda się przetrwać? I przede wszystkim – czy jest jakakolwiek szansa na ratunek? Tego dowiecie się, grając w Don’t Escape: 4 Days to Survive, dostępne w polskiej, angielskiej i niemieckiej wersji językowej, na Steam i GOG.

Strona: dont-escape.com
Steam: store.steampowered.com/app/611760/


I already knew I wanted to make games back in primary school, when I was playing Contra and Mario on our Polish NES knock-off. It later became obvious to me that I could make games everywhere – in Turbo Pascal, in the Heroes of Might and Magic map editor, in PowerPoint slideshows and more. What started off as a fun hobby developed into something more – using Flash as my tool, my games evolved and were no longer just made for myself, suddenly they were being played by thousands of people.

That’s how it started, although the tools have changed. Now I’m focusing on creating titles for platforms like Steam, but will occasionally still go back to making web games!

Here are some of my creations!

Deep Sleep: Labyrinth of the Forsaken

Deep Sleep was one of my first Flash games that became successful. 

A simple yet thrilling point-and-click horror with more of a focus on the eerie atmosphere rather than jumpscares. I ended up creating two sequels, making it a trilogy.

Now it’s time to go back to the Deep Sleep universe. In this new game the player controls Amy, who has recently lost her brother. While investigating the cause of his death, she will submerge into the weird world of dreams, quickly discovering that the lucid dreaming techniques her brother was using were dangerous. What’s worse is that, whatever he attracted with his actions before now seems to stalk her…

Deep Sleep: Labyrinth of the Forsaken is a classic point-and-click adventure game with quite a few unique mechanics. First and foremost, the game world (apart from the introductory areas) is generated with the use of some randomization, so no two games will look exactly the same. Secondly, the monsters are not just simple jumpscares, they are actual threats: you can be forced to fight them in turn-based combat. Then, you will have to use items that you’ve collected as weapons, while also being able to conjure more items – it’s a dream after all.

Between nights you’ll be able to level up your character, unlocking new skills and making Amy stronger.

Game is currently in development. Meanwhile, you can play a demo during the CD-Action Expo 2024!

Website: deepsleepgame.com
Steam: https://store.steampowered.com/app/1868360/

Waterworks!

Waterworks! is a game created together with dr. Wacław Kulczykowski from the University of Gdańsk, about water delivery in the town of Grudziąc during the medieval times. Sounds boring? Looking at the performance of that free web game, it seems it’s not that boring after all! 

Waterworks! is a turn-based strategy card game, with elements of resource management and deck building. Starting with just some wooden shacks, you develop technologies by completing sets of cards and finishing constructions, place your workers and resources around the city streets so that everyone has enough water. While doing that you’ll learn about how the medieval waterworks system actually worked, or what differentiates the waterwheels from each other.

The game is available for free in the browser, with both Polish and English language settings and it runs on computers, tablets and phones.

Play it here: scriptwelder.itch.io/waterworks

Don’t Escape: 4 Days to Survive

Don’t Escape was made in the Flash game era as an answer to a question – what would happen if you reverse the „escape room” genre. Doing everything you can to NOT leave the room – or preventing someone from getting in, as that’s what happens in the next title of the series. 

It was one of the games that resulted in a trilogy and gained numerous fans worldwide.

It’s not surprising that I wanted to get back to that idea when I began creating bigger games. 

Don’t Escape: 4 Days to Survive is a self-contained game, not depending on the events of the previous Don’t Escapes and it takes the ideas from the trilogy even further. 

You are one of the last survivors on Earth, after a mysterious explosion on the Moon broke the delicate ecosystem of our planet, turning vast parts of it into uninhabitable wastelands. That’s not all; what’s left of the Moon comes crashing down on you. With the end of the world approaching the only thing you can do is survive long enough to witness it – and that won’t be easy, since you have to face a different threat every single day. A swarm of locusts, a wave of burning heat, an acid rain thunderstorm – to mention some. Luckily the protagonist has prophetic dreams for some mysterious reason, warning him about the events that will unfold. Where are those dreams coming from? Can you survive what’s coming? And most importantly – is there any chance to escape your fate? You will find out as you keep playing.

Don’t Escape: 4 Days to Survive is available in Polish, English and German languages on Steam and GOG.

Website: dont-escape.com
Steam: store.steampowered.com/app/611760/

O tym, że będę tworzyć gry, zdecydowałem jeszcze w podstawówce, zafascynowany Contrą i Mario na Pegasusa. Szybko okazało się, że gry można tworzyć wszędzie – w Turbo Pascalu, w edytorze map do Herosów, jako prezentacje w PowerPoincie i tak dalej. Nie mogło być inaczej, aby po latach ta zabawa przekształciła się w coś więcej – Flash był do tego narzędziem idealnym i nagle tworzyłem już nie gry do szuflady, a tytuły w które później grały tysiące ludzi. Tak się zaczęło i tak już zostało, chociaż narzędzia się zmieniły. Teraz tworzę gry na Steam, ale zdarzają się też projekty przeglądarkowe.

Websitescriptwelder.comX/Twitter@scriptwelderFacebookscriptwelderShare
O nas
CD-Action – największy magazyn o grach w Polsce, który od 1996 roku dostarcza najświeższe i najlepsze informacje na temat gier komputerowych i konsolowych.
Social media

Copyright © Gaming Tech Esports Media SA | Polityka prywatności